Disciplína

Ak sa človek dostane do stavu, že začne pochybovať o samom sebe, o svojej činnosti, práci, svojom prežívaní života, dostáva sa do pozície vodiča na križovatke, ktorý hľadá správny smer. Vie, že ak odbočí vľavo, alebo vpravo, dostane sa do cieľa, len jeho cesta môže trvať dlhšie. Ako sa správne rozhodovať pri cestách svojim životom? Toto je tá správna otázka. Vieme sa správne rozhodovať? Veď sa rozhodujeme neustále. Neustále riešime pracovné, rodinné, spoločenské otázky a chceme kvalitné odpovede. Ako sa teda rozhodnúť, ak chcem dobre žiť a prežívať svoj život v radosti a v šťastí. Ako vedieť vopred, ktorá moja cesta bude tou správnou, keď viem, že obe cesty ma dovedú do cieľa?

Toto je neustála otázka nás všetkých. Kde získať tú správnu pointu života, správne životné rozhodovanie sa a správne riadenie svojho a spoločenského života? Odpoveď je ťažká a zároveň ľahká. Moja doterajšia životná cesta dokazuje, že keď som začal disciplinovane prežívať a rozhodovať o svojom živote, zrazu sa veci pohli dopredu, uzdravil som sa a začal som lepšie spoznávať zákutia života. Zrazu som videl veci, myšlienky, deje, ktoré som dovtedy nevidel. Zrazu som si uvedomil, že je treba vnútorná disciplína, aby som dosiahol čokoľvek dosiahnuť chcem.

Bolo to pre mňa prekvapujúce, že stačilo, aby som pravidelne cvičil, pravidelne jedol, pravidelne spával a môj organizmus vyzdravel. Píšem organizmus a nie moje telo, lebo sú to pre mňa dva rozdielne pojmy. K vysvetleniu sa dostanem neskôr. Moja disciplína ma priviedla i k písaniu tohto textu, lebo som si uvedomil, že disciplinovanosť k sebe samému je kolískou vlastného pokroku. Kolískou, na konci ktorej už je sebavedomý a samostatne stojaci, zdravý človek, ktorý je psychicky aj fyzicky pevne ukotvený v reálnom živote.

V predchádzajúcej vete som však hovoril o zdravom organizme. Povedal som, že pod týmto pojmom nerozumiem iba zdravé telo. Čo som mal na mysli? Mal som na mysli, že vnímam svoj organizmus ako plnohodnotná bytosť. Vnímam svoje fyzické telo a uvedomujem si všetko, čo má naň vplyv. Toto si znovu vyžaduje vysvetlenie. Aké sú vonkajšie vplyvy na moje telo? Sú to vplyvy ľudí a prírody? Nie. Mám na mysli vplyvy svojich vlastných energií a myšlienok, ktoré vplývajú na zdravie alebo chorobu môjho tela. Môj organizmus je zdravý. Moje telo je už takmer zdravé, lebo si uvedomujem, čo ešte musím dosiahnuť, aby som smel povedať, som zdravý. Pri mojej disciplíne voči sebe samému sa mi to postupne podarí, lebo som o tom presvedčený.

Aké sú tieto vonkajšie vplyvy na moje telo? Predo mnou je trochu ťažká úloha vysvetliť spôsob fungovania organizmu zvaného človek. My ľudia sme zaujímavé stvorenia. Skúmame vesmír a nevenujeme sa vesmíru v nás. Pozeráme na svoje telo a nevidíme jeho hĺbku. Pozeráme na niečo, čo nám stále nejako uniká. Pozeráme sa na telo a hľadáme, prečo sme chorí, prečo sme tlstí, prečo starneme, prečo máme deformované postavy, prečo trpíme bolesťami a stále nevidíme dôvody. Chceme už konečne zistiť tieto dôvody? Chceme sa už konečne pozrieť do hĺbok vesmíru ľudského organizmu? Máme už takúto odvahu, pozrieť sa do očí pravde, ktorá je možno šokujúca?

Ja som to spravil. Bol som chorý, veľmi chorý. Bol som dostatočne disciplinovaný:

-          cvičil som húževnato až štyri hodiny denne,

-          jedol som menej a snažil som sa konzumovať pravidelne zdravú stravu

-          a asi najdôležitejšie, snažil som sa zistiť, prečo som ochorel a prečo vlastne choroby vznikajú

Posledný bod vyvolal u mňa enormnú snahu zistiť podmienky, za akých môže byť človek zdravý ale nielen to. Chcel som vedieť tiež podmienky, za akých môžem mať spokojný a šťastný život. Moja snaha hraničila s fanatizmom, pretože som za týmto účelom vynaložil obrovské úsilie, obrovskú snahu. Navštevoval som liečiteľov aby mi povedali, ako liečia. Chcel som sa dozvedieť podstatu ich práce. Veľa mi nepovedali ale mnoho ukázali. Ukázali na mne a mojom tele. To ako pracovali s mojim telom ma priviedlo k poznaniu vlastného tela. Lenže to bol iba začiatok, pretože môj organizmus, napriek liečeniu môjho tela, ešte nepracoval správne.

Navštívil som iného liečiteľa a ten mi znovu ukázal na mne svoj spôsob liečenia. Zistil som, že on pracuje s niečím iným, ako s mojim telom. Výsledkom bolo moje uzdravenie. Trvalo to nejakú dobu, ale na konci bol fantastický pocit zo zdravého tela a mysle.

Moje úsilie o preniknutie do tajomstiev vlastného organizmu postupne začínalo byť úspešné. Zistil som, že okolo každého tela človeka pôsobia jeho vlastné energie. Zistil som to, čo každý z nás vie. Z niektorými ľuďmi sa cítim príjemne a pri niektorých sa príjemne necítim. Prečo je to tak? Každý máme okolo svojho tela svoje vlastné energie. Svoju vlastnú súčasť osobnosti, svoje jemné telo. Toto poznanie, ktoré snáď pre nikoho nie je žiadnym tajomstvom, malo pre mňa obrovský význam. Uvedomil som si, že súčasťou môjho tela sú časti, ktoré voľným okom nevidím. Začal som študovať tieto neviditeľné súčasti môjho organizmu a dospel som k informáciám od kvantových fyzikov, ktorý s prekvapením konštatovali, že výsledky pokusov s kvantovými dejmi závisia od osoby, ktorá pokus vykonáva. Zistil som, že naše energie sú kvantové a podliehajú vyšším zákonitostiam, ktorým zatiaľ veľmi nerozumieme.

Tieto výsledky ma fascinovali. Je možné, aby sa svet správal pre každú bytosť inak? Je možné, že každý z nás, v tom istom prostredí vnímal deje inak, lebo jeho vlastné energie mu určujú výsledok jeho ŽIVOTA? Ak je to tak a moje zistenia to jednoznačne potvrdzujú, tak všetky náreky nad nepriazňou osudu, nad svojim nešťastím, nad svojim zdravým, nad svojim životom sú iba planým plačom na nesprávnom hrobe. Za toto všetko si každý môžeme sami.

Žijeme v kvantovom svete. Žijeme vedľa seba, dýchame ten istý vzduch, konzumujeme tie isté potraviny, svieti na nás to isté slnko a napriek tomu máme každý svoj osud, svoj život, svoje zdravie alebo chorobu. Teraz už viem, že za to všetko si môžeme sami. My sme zrkadlom kvantových dejov. Výsledok nášho života ovplyvňuje náš život. Všetko, čo vidíme, vnímame ovplyvňujeme my sami. Nikto nám nič nespôsobuje, nikto na nás neposiela choroby. Podľa toho akí sme, aké sú naše jemné energie, tak vnímame život.

Pre niekoho je život slzavé údolie a pre niekoho je nádherným a radostným svetom. Pre niekoho je život súpisom nešťastí a pre niekoho je život prechádzka ružovou záhradou. Naša myseľ je tým zázrakom, ktorý ovplyvňuje náš život. Naša myseľ a naše jemné energie, ktoré sme si nadobudli našimi životmi rozhodujú o našom živote.

Tu sa vkráda otázka, ako ovplyvním svoje jemné energie, aby som mal spokojný a pokojný život? Vraciam sa k začiatku tohto textu. Vravel som o mojej disciplíne, s ktorou som vybojoval svoj boj s chorobou. Vlastnou disciplínou a vlastným životom si vytváram tie správne kvantové energie, s pomocou ktorých plávam životom spokojnejšie a radostnejšie. Moja skúsenosť je skúsenosť obyčajného človeka, ktorý chcel byť zdravý a mal som dostatok vnútornej disciplíny aby som sa vyliečil a aby som sa snažil zistiť prečo sa tak stalo.

Vyzdravel som preto, lebo som pochopil jednoduchú pravdu. Ak chcem ísť životom zdravý a spokojný, nesmiem toto isté odopierať iným. Nesmiem im vytvárať situácie, ktoré sú pre nich nepríjemné a sú zdrojom stresu a nepokoja. Ak som k tomu pridal ľudský prístup a chvíľu svojho času pre každého, bol to malý dobrý bod pre mňa. Bolo to niečo, čo zatiaľ neviem pomenovať ale viem, že je dôležitou časťou kvantového deja zvaného život.

 

Diskusná téma: Disciplína

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok